Wednesday, June 9, 2010

dont (T.T) because it over, (^_^) because it happend

oke~assalamualaikum..berdirinya saya disini......sebab saya tak rase cm nak duduk oke~
hmmmm
arie nie 9 june 2010..cepat betul mase berlalu...dap2 dah 3 taun dah aku bergelumang dalam DIP IN PHARMACY nie...

bese la..setiap yang bermula mesti ada perpisahan...gnie la kehidupan...
pagiku bermula pada jam 6 pagi..setelah jam handset aku menjerit menyuruh aku bangun ke kelas..adeh~dengan perasaan sebal+malas..aku pon melompat dari katil(tunjuk semangat ah padahal aku single bed jer)

siap mandi dan berpakaian lengkap..aku termenung...hmmm...aku keluar dari bilik dan memandang sayu pada ijah...lalu berkata~..weh ijah ,ko g ngan saper?
lalu ijah menjawab "eh ko pergila dlu"...oke..walaupon cm tidak menjawab soklan aku tabah menurun tangga c2_12 itu

aku terserempak ngan panivu ditangga~
dan dia menegur ku
"morning shema,long time no see aaaa"
aku senyum"morning"yup..
aku pk2 kembali
rupanya dkt sebulan gak ah aku kt kuantan..semua kelas aku men terjah serta langgar jer kan selama ini~
"eh berat lak beg aku bawak baby boy aku nie(my lappy)"
aku merungut

okeh la~
ketung ketang...aku sampai ker kolej
wah~xder org ag kt kolej
mungkin sebab waktu tu baru jam 6.55 waktu tu
alamak!aku dah lupa kelas kt mane?so aku buat muke konfiden ikut santa and nazrin yang dihadapan aku~
oh diluar rupanyer kelas aku
(maap memang ada masalah nak ingat name subjects yang aku belajar apatah ag kelas)
wahahaha
yang aku tau
pagi 730
aku pergi kelas HIV
pagi 10.00
aku pergi kelas AIDS
gitu la aku
pada sem 9 nie
bla2yada3
ok kelas pertama abes
berjaya aku
walaupon separuh nyawa aku tahan mengantuk
at least aku datang gak kelas akhirnyer

oke~
aku melepak kt cafe blakang sambil makan kew tiew basah+telur dadar~
nak jer aku lekuk pakcik yang masak nie
aku cakap dah
aku nak makan sorang jer
bukan untuk 5 org ok~!
dier masak gak banyak
wwaaaaaaaaaaaaa
tau la aku bulat!
tp sukat ah sket kew tiew (aku xreti eje) tu

bla2
aku melangkah ke kelas
kalu nie kelas aku di dalam
hehe
tet!
sebelum tu sempat aku senyum kt sorang junior KKM nie
ngeh3

alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
bagila can
aku 3 minggu ag kt masterskill nie
ngeh2
ngan senak perut aku masuk ke LHG 04
kiew tiew overdose+presentation of drug abuse= sedap betol aku nak tidow nie
(tp aku xleh tidow cause lecturer dok sebelah aku,aku batuk pon dier ingat aku nak tanyer soklan)
ape?dier ingat aku nie penuh soalan diminda ker


SEBELUM LECTURER MASUK::
aku masuk jer kelas aku tgk kekecohan berlaku di atas pentas

aku separa menjerit::"weh ape yang berlaku nie?what happended?limaza?kia heh?
tp cm semua manusia seronok jer kt depan tu
aku berkata
CEH!
dier org nie kelam kabut skali
maka aku pn kene join nie
aku pon berlari2
ke atas pentas
lalu menjerit
tepi!tepi!
minyak panas!minyak panas!
serta merta semua diam dan aku menjadi malu
untuk kali pertama ini la
mereka diam ~
selama hayat nie
kalu aku jerit cm tu
xder org nak layan aku
ngeh3.shema...shema

NEXT::
rupernyer SIJIL SEMENTARA DIPLOMA IN PHARMACY aku dah keluar
dier tulis cm nie
tetiba aku terasa sebak dan berpikir
"oh aku dah nak abes"
wat per yer pasnie
keje?sambung degree?
entah aku pon masih keliru









oke~
aku pandang sekeliling...wah sume ambil gambar dgn sijil masing2
ada yang menjerit
"ye2 leh kawen"



ada yang menjerit
"moh kite amik khusus kawen dah"
ada yang menjerit
"oke,kite semua dah boleh keje!"
dan
lawak skali
tommy
dier masuk dan
mengambil sijil dip dier
lalu menjerit!
oke~aku dah dapat sijil dip!jom balek!xyah datang kelas!
huru hara kelas sebentar...
aku hanya tersenyum
melihat semua
hehe..biarla
xpayah nak marah.
nanti xjumper dah~
monolog aku diganggu oleh dia
yang menjerit
woi shema
pandang kamera
kuarkan sijil ko,aku nak amik gambar..SNAP!!!!!














oke~nie kami dan sijil masing2

huuu~
aku menyimpan kembali sijil itu
dan memandang sekeliling
waaa~ada scandal kot dalam kelas nie
hehehe














(salima n reachel)

di hujung sana aku nampak dierorg mengambil gambar
haha~
you guys really had a great time and i just enjoyed seeing that




























tetiba~
bangun!!!!!!!!!
selamat pagi cikgu!!!!(versi upin ipin)
aku menjerit!~
sume org ke tempat masing2 sbb














tu!!!!!!!!!!!!lecturer aku dah masok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
so
presentation dimulakan
aku nyer presentation?esok la
sblm aku start wat presentation
aku menulis ini dlu

apa yang aku boleh buat selama 3 minggu nie,
hanyalah menghargai and mendampingi semua org,
mengucapkan selamat berjaya kepada semua
(sambil berpesan kalu kawen jangan lupe ajak)
dan
menghargai masa yang ada


assalamualaikum

0 comments: