Thursday, June 9, 2011

i am auntie shema!

stail tak name tu?
serase aku cm boleh la diterime dek akal


ok
alkisah~
aku kerumah exjiran sebelah aku dlu nie kt sungai isap..
die dah selamat melahirkan baby gurl!!!!!!


aku pon mule2 tak tau pe citer yang berlaku..oleh kerana aku cm dah dekat 3 taun tinggalkan sungai isap tu dan rumah aku tu mak cik aku yang duduk...so memang aku xslalu ke rumah lame tu....so agak lost contact ngan para sahabat disana~

FLASH BACK
situasi di hospital:

anis: shema ko dah jumpe ke aisyah
aku:dah2
anis:ko perasan tak pe yang pelik
aku:takde pon...tp td die ada perkenal kan sorang laki kt aku ..die kate tu laki dier..betol ke
anis:aah die kawen bln 8 arie tu
aku: hah!dah kawen????kenape die kawen ?..aku tak kawen ag nie(info:umo die bru 19 nak ke 20 kot)
anis:ko nie ngeng gak kadang2 kan..aku ingt dok cheras makin pandai
aku: -----------------------------

aku cm kurang percaya la..sbb anis tu bukan betol pon kengkadang
maka aku menunggu ketibaan kawan aku sorang nie

dan

lepak die parking perot die kt sblh pp aku

soalan bodo keluar dari mulut: aisyah, kenape perot ko keras dan beso(sambil aku ketok perot die)(smekom2)
lalu jawapan aisyah : ko nie kan blajo jer tinggi sampai tingkat 4, aku ngandong bodo!

lalu aku membalas: ko jangan nak membongak...aku blajo tak tinggi pon ..kolej aku 3tingkat jer...tipu2

dan aku terkedu untuk seminit due....selepas die memperkenal kan husband die dan semua ipar duai dier
aku lebih tetumpu kt perot aisyah dari anis yang terlantar sakit kt katil
aku; aishah ble due?
die: bulan 6 nie
aku:baby laki ke pompuan
laki die: suprise!!!!
aku :hah~

aduh..husband die agak la kurang warasnyer..leh berkawad ngan adik2 die tgh2 wad semasa nurse check bp anis

aku dalam hati: oh..same gler ngan bini ...ok gak

_______________________________________________________________________________


aku masok rumah nyer...
aku nampak baby tepi tu
aku pekik:eh baby dah kua
aishah:lor wat pe die lame2 dalam perot aku

comel~(^_^)

aishah: shema aku dah ada baby
aku dalam hati: eleh xjeles pon~

aisyah: weh ble anak aku nie nak ada kawan?
aku: laa..ko lahir la anak kedua lak...ada la kawan die...
free2 aku kene tepok ngan botol susu~
aisyah: bukan tu la....ko ble nak kawen~
aku...z.z.z.z.z.z.z.z.z.z.z.z.z. blup3~
aku:aisyah.sakit tak beranak?
aisyah: aku rase cm dah phobia nak beranak
aku : apasa lak.
aisyah: aku sakit nak beranak kol 6..die bius aku kol 11 malam
aku: hah?apasal lak?
aisyah: doktor yang sambut baby aku tu doctor practical
aku: dr tu panik kot
aisyah: aku rase cm nak kaki jer die,sakit tau tak~die leh tgk jer smpi dr  senior datang  tanyer dah kasi half anasthetic ke belom...bodo kan..kene marah ah dr practikal tu
aku: bodo gak dr tu 

tp aku tak leh ckp pe sbb aku dalam bidang pharmacy jer bukan medic pon
ok aku diamm(beselah bru jd dr..chilex dr)


sblm blah aku pesan kt die beli -water grip untuk baby(untuk kembung perot)

sbb baby die kecik sgt ..aku tak tau nak syorkan susu ape...tp susu norvolac cm ok jer
aku slalu gak tgk org beli untok anak2 dieorg waktu aku keje dlu, yang untuk premature nyer...entah~

ok kisah saya menjadi auntie berakhir di sini... 

oleh itu saya tinggal kan gmbr










 baby kasih afina binti faizal
2.41kg
DOB: 25.5.2011
penat aku kaco die swoh die bukak mate....aduh..die pandang serong jer kt aku..cistran~!

ok??assalamualaikum

0 comments: